Το σήμα κατατεθέν

Στον κόσμο της διαφήμισης, η λογοκλοπία –η κλοπή της ιδέας κάποιου άλλου- είναι ευρέως διαδεδομένη ως «έμπνευση». Έτσι, διάφορα άλλα δουκικά ζυθοποιεία της Γερμανίας «εμπνεύστηκαν» από το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό σήμα του Hofbräuhaus. Ο διευθυντής του ζυθοποιείου, ο Johann Nepomuk Staubwasser, θέλοντας να θέσει ένα τέλος, καταχώρησε επισήμως το πασίγνωστο σήμα, αρχικά στο τοπικό δικαστήριο του Μονάχου και λίγο αργότερα στο Αυτοκρατορικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών στο Βερολίνο, ώστε «να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τη Βασιλική Εταιρεία Hofbräuhaus München». «Τα προϊόντα (sic!) για τα οποία προορίζεται το σήμα», έλεγε το κείμενο καταχώρισης της ευρεσιτεχνίας, «θα είναι δικής μας παραγωγής μπύρες σε βαρέλια ή μπουκάλια».